Nie dalej jak 2 dni temu minęła nam pierwsza rocznica odpalenia podstrony Prospekty Forda Fiesty„, przetrwaliśmy rok i można by rzec, że chyba się udało„, opublikowaliśmy lekko ponad 10 prospektów„, a planowo powinno być około 50„, ale w ten rok działalności wliczyć trzeba dość długi, prawie półroczny okres testów i przygotowań„, i na tym nie koniec, bo to co my tworzyliśmy męcząc się przez pół roku, teraz dane nam zostało na tacy wraz z nowym silnikiem WP„, trzeba tylko zaadoptować kilka rzeczy, prace ruszą lada dzień„, Dzięki motywacji ze strony Szczepana522 z FKP w minioną sobotę skaner pracował cały dzień„, obiecuję że za rok wyrobimy normę i będziemy mieli ponad 100 opublikowanych prospektów„, jak nam pozwolą„, prośbę o ustosunkowanie się do sytuacji i wyrażenie opinii w temacie publikacji prospektów w Internecie przesłaliśmy dziś do Ford Polska, czekamy na odpowiedź.
Witam po blisko 2 miesięcznej przerwie spowodowanej moją trudną sytuacją osobistą jak i materialną„, do tego doszła ogłoszona żałoba narodowa, która dodatkowo mnie wyciszyła„, kto pomimo braku nowych pozycji od czasu do czasu zaglądał zauważył, że na 2 tygodnie strona zniknęła z sieci co spowodowane było nieprzedłużeniem na czas ważności domeny„, na szczęście w miarę szybko udało się wyłuskać kasę na ponowną aktywację„, poza smutnymi wieściami są też radosne, niezależnie od działań na stronie regularnie powiększam swoją kolekcję, ostatnio udało mi się odzyskać (bo tak można to nazwać po zakupie ponad pół roku temu) zestaw ponad 30 prospektów od osoby, która postanowiła zlikwidować swoją kolekcję„, cena co prawda była wysoka, ale unikatowość również, więc nie zastanawiałem się zbyt długo, tym bardziej że wcześniej odkupywałem prospekty od tej osoby, i do głowy mi nie przyszło że mogę się przejechać„, praktycznie sprawę uważałem za straconą a tu taka miła niespodzianka, która nie ukrywam zmotywowała mnie do działania„, myślę że w najbliższym czasie uda się coś zeskanować, obrobić i wrzucić na stronę„,
Tytuł: | La nouvelle petite Fiesta Une grande première! |
![]() |
Język: | — | |
Reklmaowane wersje: | Ford: Fiesta | |
— | — | |
Format: | — | |
Data publikacji: | — | |
Opis: | — |
Tytuł: | Das Ford PKW programm 1983 |
![]() ![]() ![]() |
Język: | — | |
Opisane wersje: | Ford: Fiesta | |
Opisane silniki: | — | |
Format: | — | |
Data wydania: | — | |
Opis: | — |
Tytuł: | Ford Fiesta | ![]() ![]() ![]() |
Język: | — | |
Opisane wersje: | Ford: Fiesta | |
Opisane silniki: | — | |
Format: | — | |
Data wydania: | — | |
Opis: | — |
Tytuł: | Fiesta Bravo A special edition car to celebrate the 2000000th Fiesta |
![]() ![]() ![]() |
Język: | — | |
Opisane wersje: | Ford Fiesta: Bravo | |
Opisane silniki: | — | |
Format: | — | |
Data wydania: | — | |
Opis: | — |
Tytuł: | Der neue Fiesta Sound |
![]() ![]() ![]() |
Język: | — | |
Opisane wersje: | Ford Fiesta: Sound | |
Opisane silniki: | — | |
Format: | — | |
Data wydania: | — | |
Opis: | — |
Tytuł: | Fiesta Fresco | ![]() ![]() ![]() |
Język: | — | |
Opisane wersje: | Ford Fiesta: Fresco | |
Opisane silniki: | — | |
Format: | — | |
Data wydania: | — | |
Opis: | — |
Dwa dni zajęło mi ustalenie historii pochodzenia około 90% mojej kolekcji prospektów, z zapisków i notatek wygrzebałem daty zakupu oraz poniesione koszty, pozostało kilka internetowych transakcji opisanych jedynie jako „prospekt”, więc trzeba będzie zdać się na pamięć a także przyjąć że cała reszta to wymiana bezpośrednia lub materiały pozyskane osobiście od dilerów Forda. Informację o pochodzeniu prospektu oraz kosztach umieściłem przy każdej pozycji (tam gdzie są kreski uzupełnię wraz z wyjaśnianiem wątpliwości), ponieważ staram się śledzić rynek, będę w miarę możliwości na bieżąco dodawał informacje o aktualnych cenach i możliwości zakupu lub odsprzedaży.
Pod każdym apletem jest obiecany od dawna odnośnik, sam aplet został wyposażony w ponad 20 różnych odgłosów przerzucania kartek więc te nie będą się powtarzać zbyt często, najnowsza wersja sprawiła tez że jedna kartka wygląda teraz jak jedna kartka a nie pierwsza strona, co prawda przerzuca się jakby była przyczepione z jednej strony jak strona, ale nie ma już charakterystycznego cienia od strony nieistniejącego grzbietu.
Z ciekawości włączyłem chmurkę tagów, jednak wydaje mi się że poprzednie pole mimo iż nie wyglądało tak efektownie to było bardziej czytelne. Na polu Info pojawiła się pozycja opisana jako Katalog, jest to rozwojowa wersja nie wiem jeszcze czego, na razie zawiera przednie okładki zgromadzonych materiałów.
Trwają porządki na stronie oraz w bazie danych, ostatecznie zostały usunięte wszelkie testowe wpisy i publikacje, gdyby nie fakt iż po jednej z ostatnich aktualizacji skryptów robiły lekki bałagan to by pewnie zostały na pamiątkę, po wszystkim na stronie powinny pozostać tylko kompletnie opracowane publikacje i gdy tak się stanie znowu pojawią się nowe„,
Reklama: | Trendsetter Ford Fiesta ’82 |
![]() |
Język: | DEU (niemiecki) | |
Format / Rozmiar: | Mniejszy A5 (137x188) | |
Reklamowane wersje: | Ford Fiesta S | |
Ciekawostki: | — | |
Data publikacji: | około 1982 roku |
Reklama: | Nel vivo dell’azione Ford Fiesta ’82 |
![]() |
Język: | ITA (włoski) | |
Format / Rozmiar: | Większy A4 (260x319) | |
Reklamowane wersje: | Ford Fiesta | |
Ciekawostki: | — | |
Data publikacji: | około 1982 roku |
Reklama: | Ford Fiesta ’82 Il nuovo slancio |
![]() |
Język: | ITA (włoski) | |
Format / Rozmiar: | Mniejszy A5 (132x192) | |
Reklamowane wersje: | Ford Fiesta | |
Ciekawostki: | Zobacz bliźniaczą reklamę Xr2 | |
Data publikacji: | w roku 1982 |
Reklama: | Xr2 for Men | ![]() |
Język: | FRA (francuski) | |
Format / Rozmiar: | A4 (209x297) | |
Reklamowane wersje: | Ford Fiesta Xr2 | |
Ciekawostki: | — | |
Data publikacji: | Przełom 1981 / 82 roku |
Od kilku dniu granatową monotonność strony przełamuje rząd kolorowych ikon przy każdej pozycji na stronie, to usługa AddThis umożliwiająca błyskawiczną wymianę informacji poprzez ponad 200 portali społecznościowych, wystarczy być zarejestrowanym w jednym z nich i wskazać jego ikonę na liście lub wybrać z tych najbardziej popularnych, można też stronę lub odnośnik do niej wysłać mailem lub wydrukować.
Drugą rzucającą się w oczy zmianą jest inny opis broszur wzbogacony o szybki podgląd zawierający zdjęcia przedniej i tylnej okładki oraz wybranych stron ze środka, będą one widoczne bez potrzeby ładowania apletu, dzięki temu będzie łatwiej identyfikować pozycje na liście, do tego skrócony opis zawiera tylko 6 pozycji, pozostałe zostały przeniesione pod aplet i są widoczne dopiero po kliknięciu w więcej.
Tytuł: | Fiesta Champ | ![]() ![]() ![]() |
Język: | DEU (niemiecki) | |
Opisane wersje: | Ford Fiesta: Champ | |
Opisane silniki: | 1119ccm (1,1i HCS), 1297ccm (1,3i HCS) | |
Ciekawostki: | — | |
Data wydania: | Januar 1993 (01’93) |
Ostatnie kilka dni było dość owocne, trochę się zadziało na serverze, cześć tych zmian rzuca się w oczy i jest widoczna dla wszystkich a część tylko dla posiadających konta„, Opisze te ważniejsze.
Aktualizacja silnika strony — według autorów usunięcie jakichś błędów i temu podobne, ja sam nie zaobserwowałem żadnych problemów więc aktualizacja miała na celu usunięcie a panelu administracyjnego bardzo upierdliwe przypomnienie o aktualizacji, możliwe że załataliśmy jakieś dziury w systemie zabezpieczeń„,
Kolejna aktualizacja dotyczyła skryptu galerii wyświetlającego broszury„, Za pierwszym razem się nie udało dlatego przez ostatnie kilkanaście godzin broszury na stronie się nie wyświetlały, teraz najbardziej rzucająca się w oczy zmiana widoczna jest w dziale Prasa, w kategorii Modele klasyczne, gdzie na jednej stronie wyświetla się kilka broszur — do tej pory wyświetlana była pierwsza a reszta była opatrzona komunikatem „You can add only one book on page”, teraz to ograniczenie zostało usunięte, więc pewnie zwiększymy ilość wpisów wyświetlanych na jednej stronie choć przy prospektach zostawimy opcję „Więcej” która wyświetla broszurę pod opisem„,
Następny rozwiązany problem to wp-Typography, którą wreszcie się udało włączyć„, przyzwyczajony do systemów ze stajni Microsoft nie widziałam różnicy między xYz a xyz — jak się okazało server widział i dlatego generował błędy. Standardowo przeglądarka przenosi całe wyrazy a puste miejsce zapełnia odsuwając od siebie kolejne słowa wp-Typography ma dzielić wyrazy w połowie i przepościć kawałki do nowej linii, dzięki czemu dostępny między wyrazami są mniej więcej stałe i tekst ma wyglądać ładniej, zobaczymy jak to będzie wyglądać chociażby na tym wpisie i jak będzie się coś takiego czytać — jak się sprawdzi, funkcja pozostanie włączona„,
Na końcu wspomnę o witrynie nadrzędnej do tej dostępnej pod adresem FIESTOMANIAK.pl – kto zagląda pewnie zauważył że zrobiło się niebiesko, granatowo w zasadzie i wita nas tekst z przed 6-ciy laty, z czasem zaczniemy zapełniać stronę informacjami w pierwszej kolejności ze starej strony i starych wersji serwisu. Zapraszam do śledzenia zmian (najwygodniej przez RSS) i jeśli ktoś chętny do aktywnego udziału w tworzeniu servisu.
Taki wpis z życzeniami powinien być tu jakieś 6 tygodni temu, więc teraz musztarda po śniadaniu„, czyli nie ma co płakać nad rozlanym olejem„, zajmijmy się sprawami trochę bardziej bieżącymi: Zauważyłem że szybciej kupuje prospekty niż je publikuje„, a mając na uwadze zgromadzoną już ilość, materiałów na publikacje starczy na długo. Kolejna sprawa to poruszone przez niektórych kwestie legalności i praw autorskich„, wydaje mi się że prospekt reklamowy auta daje możliwość zapoznania się z samochodem przed jego zakupem oraz promowania produktów i akcesoriów z nim powiązanych i to my tu właśnie robimy więc nie sądzę by ktoś się przyczepił. Jest taki jeden maruda co jęczy że obiecałem co tydzień nową pozycje tymczasem wychodzi lipa„, a ja informuję że brzoza może być jak jeszcze mi w pracy roboty dowalą. Na koniec małe info: Nie sprzedaje prospektów, na pewno nie takich co mam pojedyncze egzemplarze, niektóre mam podwójne i więcej, jak się takowy na stronie pojawi to pewnie będzie informacja o możliwości kupna. Nie kseruje prospektów. Mogę się wymienić na jakąś pozycję ale pod warunkiem że dostanę coś czego nie posiadam i będzie to dla mnie cenniejsze niż to co miałbym oddać, więc pewnie chętnie wymienię np. mk5 na mk1, ale mk2 za mk3 to już raczej nie oddam„, Osobom bardzo zainteresowanym rozważam udostępnienie skanów w jakości HQ a w szczególnych wypadkach może i nawet SHQ — pożyjemy zobaczymy.
Reklama: | Xr2 Le nouveau sport a decouvrir | ![]() |
Język: | FRA (francuski) | |
Format / Rozmiar: | A4 (208x296) | |
Reklamowane wersje: | Ford Fiesta: Xr2 | |
Ciekawostki: | Zobacz bliźniaczą reklamę Xr2 | |
Data publikacji: | około roku 1982 |
Reklama: | La passion a fleur de peau Nouvelle Fiesta Xr2i |
![]() |
Język: | FRA (francuski) | |
Format / Rozmiar: | *** | |
Reklamowane wersje: | Ford Fiesta: Xr2i | |
Ciekawostki: | — | |
Data publikacji: | — |
Tytuł: | Mazda121 | ![]() ![]() |
Język: | DEU (niemiecki) | |
Opisane wersje: | Mazda: 121, LX, LX Comfort, LX Diesel, GLX Cavans TOP | |
Opisane silniki: | — | |
Ciekawostki: | Prospekt Mazdy :P | |
Data wydania: | 14.02.1996 |
Powoli zamieniamy opublikowane wersje testowe na finalne, w fazie testu pozostanie jedna pozycja na która dość dobrze reagują roboty indeksujące. Myślę że teraz już się uda utrzymać przy życiu zasadę publikacji minimum jednego prospektu na tydzień, ostatnio zeskanowałem dość nietypową pozycję którą postaram się wrzucić na serwer dziś lub jutro (kwestia obróbki i uploadu). Zapraszam do komentowania.
Dodane 17 Styczeń 2010 o 23:41: Prospekt Mazdy 121 już jest dostępny.
Po świątecznym zastoju zaczynamy publikacje materiałów w formie i jakości takiej jakie mają być, koniec z wrzutkami na próbę. Pojawiła się tabela z danymi prospektu — jej ostateczny kształt nie jest jeszcze ustalony, zapewne jak przy kolejnym prospekcie wpadnie mi coś do głowy to dodam kolejne pole i wtedy pojawi się ono wstecznie we wcześniejszych wpisach. Z innych nowinek wartych uwagi mogę wspomnieć o ostatecznej formie przybliżenia wynoszącego obecnie wartość x4 (wczytana przy powiększeniu grafika jest 2 razy większa niż normalna (w jakości SQ) i jest ona dodatkowo 2 razy powiększona bezpośrednio w aplecie), plik wyjściowy ma rozmiar 1600x2264px co zapewnia dobra jakość i wiele szczegółów.
Dodane 05 Kwiecień 2010 o 10:29: Wydaje mi się że został już ustalony ostateczny wygląd i zawartość opisowa tabelki, możliwe, że będą jeszcze kosmetyczne zmiany, planuję umieścić pod broszurą wycięty skan stempla dilerskiego, ale to dopiero jak opublikuje prospekt lub dwa podbity takim stemplem.
Skaner HP ScanJet2400 nie jest taki szybki jak by się to wydawało, skanowanie z pełną procedurą trochę trwa:, urządzenie posiada pewne procedury które można wyłączyć w paru programach, niestety większość jest wykonywana bez względu na wprowadzoną konfigurację i tak
Rozgrzewanie lampy skanera: 0:20 — wykonywane przed każdym skanem choćby skaner pracował od godziny.
Preskan całej powierzchni szyby: 0:35 — wykonywany nawet jeśli ta opcja jest wyłączona i nie chcemy go oglądać.
Skanowanie: 2:20 — osobiście zawsze skanuję całą powierzchnie szyby.
Obróbka obrazu i jednoczesny powrót karetki: 2:20 — karetka wraca w około 35 sekund.
Jak widać cały proces to ponad 6 i pół minuty co przy prospektach wielostronicowych zajmie chwilę, wynikiem skanu jest plik o wadze ponad 100MB.
Przy broszurach na stronie podawany będzie czas skanowania i liczba przebiegów będzie on liczony w następujący sposób: Przykładowy prospekt ma 4 strony, co teoretycznie by odpowiadało 4 przebiegom, jednak w tym przypadku na środku jest zdjęcie przełamane przez prospekt, więc aby je ładnie obrobić potrzebne będzie skanowanie samego środka co da nam dodatkowy przebieg, z czasów zapisów plików na komputerze obliczymy czas jaki upłynął od zapisu pierwszego przebiegu do zapisu ostatniego, czyli bez czasu skanowania pierwszej strony, więc zostanie podzielony przez liczbę przebiegów minus jeden, następnie otrzymany wynik zostanie przemnożony przez faktyczną liczbę przebiegów skanera dla danego prospektu w zaokrągleniu do piętnastu sekund.
Dodane 24 Styczeń 2010 o 9:09: Lekko okroiliśmy dane o czasie skanowania, podajemy przybliżony całkowity czas skanowania i obróbki prospektu oraz średni czas dla jednej strony. Czas podajemy według zasady: jeśli są minuty to są sekundy (1m32s), jak są godziny to nie ma już sekund (2h16m).
Ta informacja to ciekawostka dla zespołu redakcyjnego — chyba udało się wyłączyć to cholerstwo!
System rewizji jest praktycznie bez znaczenia dla odwiedzających stronę, jego działanie objawia się tylko sugerowaniem dużej ilości spisów na stronie (numery w adresie strony), ale dla zespołu redakcyjnego jego brak to zbawienie. System rewizyjny zapisywał co kilkanaście sekund roboczą kopię wpisu, na wszelki wypadek gdyby ktoś chciał wrócić do wcześniejszej wersji. To dopiero początek działalności strony a niektóre pozycje mają po kilkadziesiąt takich szkiców, których niestety nie można ani edytować ani usunąć. Zalegają one tylko w bazie zajmując cenne miejsce, a sam system niepotrzebnie obciążał serwer.
Dodane 07 Luty 2010 o 10:34: System rewizji plików działa ponownie, gdyż udało się go ujarzmić i od dzisiaj przetrzymywane będzie 5 ostatnich wersji wpisu, a automatycznie zapisana wersja nie będzie się pojawiać częściej niż co 20 minut.
Czy obecna wersja z obrazkiem z naniesionymi liczbami wykorzystanymi w opisie jest lepciejsza od poprzedniej gdzie każda ikona miała osobno opisane swoje działanie i funkcje okaże się w najbliższym czasie. Zapraszam do zapoznania się ze stroną pomocy i zaprzestaniem zadawania pytań typu: jak przewrócić kartkę. Odnośnik do strony pomocy będzie też przy każdym aplecie.
W lipcu 2001 Kwarcowy uruchomił swoją stronę, która była trochę granatowa, kolorystykę i wygląd poprawił Alien w roku 2003„, forum strony również było w odcieniach granatu„,
Kiedy się zaczęli organizować posiadacze nowszych modeli ich forum było białe„, i ten podział na forum niebieskie i białe utrzymywał się bardzo długo„, jak nie utrzymuje się nadal, w końcu strona i forum FKP jest białe z niebieskimi i błękitno-srebrnymi dodatkami„, a nasza strona i stare forum pozostały granatowe.
Najbardziej udana próba ruszenia Fiestomaniaka zaowocowała zbudowaniem bardzo ładnego granatowego layout’u, który się podobał wielu osobom, w sumie nie pamiętam by ktoś wypowiedział się negatywnie w jego temacie, pomijając fakt iż dałem ciała i serwis nie ruszył.
W tym momencie wskrzeszam ten layout decydując się na 1180px szerokości, dlatego iż uważam że niewiele będzie osób którym strona się nie zmieści na szerokość, a gdyby nawet to szerokość głównej tablicy jest dobrana tak że obcięciu ulega praktycznie tylko menu po prawej, no chyba że ktoś ma rozdzielczość poniżej 1024x768. Nie ukrywam że wyszło mi tak przypadkiem.
2018 © Strona Prospekty Forda Fiesty jest oparta na silniku WordPress wspieranym przez WordPress POLSKA oraz Polski nieoficjalny support WordPress
Publikacje (RSS) Komentarze (RSS)Pobrane rekordy z bazy: 44, czas generowana strony 1,341s.